Min resa

Började min resa från lägenheten kl 22.25
Började med att jag tittade på min biljett och blev fundersam om de var verkligen den natten jag skulle åka. Så ringde SJ  med min hes röst och fick tag i en gubbe som (förlåt) var utlänning så förstod nästan inte var han sa. Frågade han om de var rätt natt jag skulle åka och han sa ja, så jag trodde på han.
När jag satte mig och väntade på bussen ner till station så ringde jag trafikservice, för att mamma sa att de var lokproblem på mitt tåg, kille som svara sa att de skulle bli 45 min sent. Var inte så nöjd då. Väl nere på station så skulle de boka av våra biljetter och min fanns inte med. Men den underbart snälla kvinnan sa att men de fixar vi. Fick åka först buss ut till vännes.

Väl på tåget så gick jag till min hytt för att ta min plats men den hytten var full så väntade in konduktören. När han kom så sa han att jag skulle ha åkt natten innan men då sa jag åt han med min EXTREMA hesa röst att jag ringt till SJ och fråga om de var rätt natt och de sa ja. Men så snäll som han var så fixade han en säng till mig och jag fick sova med en himla snäll Eng/sv familj!

När jag låg där på väg på att somna hörde jag lite snakrningar, tänkte fan ska jag inte få sova inatt. Märker jag att mannen i familjen kliver ner från sin säng och fixar med något, när jag upptäcker hon hade någon storts syrgas mask på sig, tänkte fan e hon på g att dö eller. Men de var bara en snakrofag :P Så hörde inge mer snarkningar den natten :)

Väl vaken så hjälpte vi varandra att fixa till sätena och resten av resan gick bra tills jag fick reda på att vi skulle vara 1,5 timma sena till sthlm. Tänkte fan kommer inte hinna till mitt tåg. Och när de redan vart problem med min biljett smsa jag min grabbhalva och bad han kolla upp om hur bussar eller andra tåg gick till han, så snäll som han är så fixar han fram tider och en biljett till mig :)

När jag hoppade av tåget så visst jag inte vars jag skulle gå eftersom jag skulle till city terminal, och har aldrig varit där tidigare. Så visste inte vars jag skulle. Men skulle ringa Odd om jag inte hittade. Men tillslut hittade jag de och kom på att vi hade ju gått där när jag och danne och olle hade våran EXTREMA långa promenad :P Men väl där inne, skulle man ju hitta en Gate :S men hittade den tillslut iaf, var som värsta flygplatsen:P Satte mig på bussen och tog mig till Odd 2 timmar sen så var framme kl 15.10. Som ni kanske förstår var jag jävligt slut :P

Men som tur var så sova jag gott inatt så jag kommer att klara av en hel dag med Odd, Myran, Calle och Odd´s snälla familj :) De har hittat på massa roliga saker medans jag är här nere :) Ska skriva om de för ni som vill veta :)

Puss Puss från söder :P hihi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0